La multi ani, Tudor Alexandru Voicu! 1 an de viata!

Draga Tudor,

Am stat mult in fata calculatorului pentru ca pur si simplu nu am stiut cum sa incep aceasta scrisoare catre un bebe de 1 an, catre tine, adica. Oare la ce varsta o vei citi?

Acum 1 an plecam cu mama ta catre spital, pentru ca trebuia sa apari si tu odata pe lume. Ne era teama, dar te asteptam. Sa ne fii copil, sa ne fii prieten. In clipele astea ma gandesc ce frumos esti atunci cand te uiti intrebator la mine si la fereastră si ma intrebi: Nuna?Nuna?, nedumerit că nu mai vezi Luna care te-a cucerit in noaptea in care ti-am aratat-o şi ţi-a luminat chipul.

Nici nu ştiu cum a trecut călătoria noastră de un an împreună. Mami cred ca stie cel mai bine. Ea a stat cu tine in fiecare clipa. Esti un pustiulet incantator, dar esti si foarte solicitant. O clipa daca te scapam din priviri faci cate o boacana. Pana acum ai cazut din pat de vreo 4 ori, ti-ai spart gingia o data (cand te jucai cu mine la cuier si ai cazut cu dintii de o muchie), obrazul drept ti l-ai rupt de un sertar de bucatarie (mami era cu tine J), ai luat ceva lovituri in cada, la niste sertare ti-ai prins degetele si ai dat cateva scafarlii prin mobila din sufragerie. Ai o minune de ochi. Mari, frumosi, intrebatori. Umbriti de gene dese si lungi. Ai parul carliontat, castaniu deschis iar obrajorii tai sunt cel mai fin lucru pe care l-am mangaiat vreodata. Imi vine sa-mi lipesc buzele de ei sau de trupusorul tau imaculat pe care il spal si il mangai cu crema hranitoare in fiecare seara. Lui Mami ii plac talpitele tale foarte mult. Si asta inca de cand erai in burtica si ti le-a vazut la ecograf. Noi credem ca esti foarte destept. Ne-ai demonstrat-o de multe ori. De exemplu intr-una din seri te-am rugat sa te duci si sa aduci cele doua broscute de jad si sa le pui in palma mea. Tu te-ai dus la noptiera lui Mami, tinandu-te de pat, le-ai luat si mi le-ai pus in palma. Am ramas muti de uimire. O alta uimire a noastra este si numarul de cuvinte pe care il rostesti. Pana acum stii cam asa: gărgăriţa (găcâca), mama, mami (mai rar), tati, caca, pipi, puta (pta), Gigi, dinti (ditzi), degete (dgedgete), bebe, degetar (dgedgeta), nas (na), luna (nuna), Oana (nana), Madalina (ninina), ham  si inca imi mai scapa mie cateva. Recunosc, nu esti prea asultator, atat noi cat si zodia avand partea fiecaruia de vina. De exemplu nu vrei sa intelegi ca nu trebiuie sa ne stingi televizorul atunci cand ne uitam la el. Pur si simplu iti face o mare placere sa apesi butonul de oprire, chiar daca am incercat sa te pedepsim punandu-te in tarc (unde nu iti place deloc). Ori nu intelegi inca, ori nu-ti pasa de bietii parinti care isi doresc numai cateva clipe de relaxare in fata ecranului cu prostii. Cu toate astea esti minunea noastra si te iubim atat de mult…..De ceva timp ai invatat sa mangai si sa spui in acelasi timp “maimai, maimai”. Ce poate fi mai induiosator decat sa te mangaie un bebelus si sa-ti spuna “maimai, maimai”? Ba chiar ai invatat sa pupi. Cand ai tu chef iti apropii gurita de obrazul nostru si ne atingi, ca si cum ne-ai da un pupic. Orice gand negru dispare. Ai inceput sa faci si primii pasi singur. Cam trei patru si buf! Dar nu-i nimic, in curand o sa mergi bine in picioare, sunt sigur. Lumea te asteapta sa o descoperi!

Cateodata eu iti spun “iubitul meu”, pentru ca te iubesc si cum as putea sa nu-ti spun si asa? Am uitat sa-ti spun ce frumos mirosi, bebelusul meu! Ma gandeam sa iau o sticluta si sa o umplu cu aer de deasupra patutului tau si sa o pastrez o vesnicie. Poate chiar am sa fac asta maine. Mai sunt 15 minute si se face 19 mai. Ziua in care Tudor implineste un an de viata, un an pe pamant. Tie cum ti s-a parut anul asta, Tudor? Oare suntem parintii pe care ti i-ai dorit? Ieri a trebuit sa mergem sa-ti luam putin sange pentru o analiza. Doctorii ti-au gasit foarte greu vena si ai plans sfasietor de mult. Simteam ca ma doare miezul inimii, iar Mami s-a abtinut cu greu sa nu izbucneasca in lacrimi. Esti ca o parte din noi care traieste separat. Ne dori si ne bucuri in acelasi timp. Trupusorul meu drag, cu ochi minunati si carlionti! Ai niste palme zdravene si grele. Eu le spun “carabe”. Cred ca o sa ai palme mari, puternice. Ce mult imi place cand te rasfeti si ma strigi prin casa: “tatiiiiiiiiiiiiiiiiiiii”!

Esti inebunit dupa mama ta. O cauti oriunde, te duci dupa ea oriunde. Mama?, intreaba ochii tai mari daca Mada dispare mai mult de cateva minute. Si fuga fuga, zdup, zdup alergi prin casa de-a busilea dupa ea sa o cauti. Si Mami te iubeste infinit!   

Cred ca iti place sa si dansezi, iar cantaretul tau preferat pare a fi Dan Balan. Cum il auzi cum incepi bataitul. Si iti mai place ceva. Painea si biscuitii.

Bebelusul nostru drag! In trei minute se face 19 Mai. Luna ciresilor, luna florilor japoneze, luna bebelusilor magici, ziua celui mai miununat bebelus!

Ai un an de zile Tudor, La multi ani, iubitule! Sa fii sanatos baiatul nostru, sa fii puternic si sa ai o viata frumoasa! Sa fii bun si rau, sa razi si sa plangi, sa iubesti!

Ii multumim lui Dumnezeu ca ni te-a dat, ca esti sanatos, ca esti asa de frumos si de destept.

Sa mergem inainte, tati, sunt pregatit, cu mami langa noi, pentru o calatorie de o suta de ani!  

Cu toata dragostea,

Tati  si  Mama

Astazi, de ziua ta, am fost la Gradina zoologica. Dar inainte sa plecam, ti-am facut niste poze:

Si iata-ne la Gradina:

Apoi au venit musafirii: Smaranda, Vladut si Monica:

Prajiturica lui Bubu cu Wini pe post de lumanarica:

Prajitura Soricel de la cofetaria Agapitos

Si inainte de culcare:

Te iubim strumf mic si drag!

5 Răspunsuri to “La multi ani, Tudor Alexandru Voicu! 1 an de viata!”

  1. smaranda Says:

    toti te iubim tudeeex mic scump, nebadaios si drag. cu dragoste, matusa neindemanatica🙂

  2. Dut Says:

    Bubu, Tudex, Strumf, Bebe…..etc…..te iubim mult! Xoxo. 1Q Dut

  3. smaranda Says:

    pt strumfu alexandru

    cu draaag

    matusa😛

  4. Mami Says:

    vreau sa dau timpul inapoi…

Lasă un răspuns

