Scrisoare catre Tudor

Salutare pitic drag! La multi ani! Deja e ziua ta. Astazi a fost asa frumos aici….Am avut foarte mult de lucru, dar in fiecare ora mi-am amintit ca e ziua ta si de fiecare data inima mi-o lua putin razna. As fi vrut sa fac ceva deosebit astazi, sa-i multumesc lui Dumnezeu ca esti bine si ca esti Tudor, dar pana la ora asta nu prea mi-a iesit. M-am gandit apoi sa-mi fac inima cuvinte mici si sa le asez aici, unul dupa altul, unul peste altul ca peste cativa ani, cand tu vei invata sa citesti, sa te uiti peste ele si sa vezi un mare: TE IUBESC. Mi-am adus aminte de ziua in care te-ai nascut, bineinteles. De soarele de atunci, de mami a ta suferind dupa nastere, de sticla de apa pe care am fiert-o intre maini in asteptarea ta. Da, te-am asteptat cu o sticla de apa in maini. Bimbi m-a sunat astazi sa ma felicite de ziua ta si i-am adus aminte de sticla de apa. A inceput sa planga. A plans si atunci la spital cand se uita la mine asteptandu-te pe hol, cu sticla de apa in maini. Stia ce simt, ca e mama mea…Daca as fi pastrat sticla aia de apa…. Si bunicii venind cu flori pentru mami in curtea spitalului…Ii vad de parca ar fi fost ieri. Si eu facandu-ti prima ta poza. Un trupusor cu fire. Stii cum am scris in noua mea carte? Am scris asa: „În faţa mea un trupuşor trandafiriu, conectat la multe fire şi întins pe un pǎtuţ pentru pitici, dormea şi respira uşor. Îi vedeam inima bǎtându-i uşor pe sub piele şi inima mea a început sǎ batǎ în acelaşi ritm. Mâinile mele nu au putut sǎ-l atingǎ. Mi s-au adunat una într-alta sub buze. Tǎlpiţele şi mânuţele lui, burtica lui, guriţa lui, pleoapele lui acoperind lumina. Prima lui fotografie. Cuvintele mele mângâind cuvintele mamei lui. Buzele mele acoperind încet buzele mamei lui. Banii strecuraţi zâmbind în buzunarele albe. Linişte.”

Voiam sa-ti spun sa nu te simti fragil, pentru ca nu esti. Decand te-am cunoscut am simtit ca esti foarte puternic, chiar de atunci, de la prima fotografie. Niciodata nu am simtit ca esti un bebelus fragil si neputincios ci un bebelus cu mare personalitate si tarie. Poate ca vei fi fi sensibil si inclinat catre frumos, catre arte, dar ai sa vezi, vei fi puternic. Nu stiu de ce, dar Brancusi in vine acum in minte. Stii ce mi se mai intampla? Imi place sa ma uit la oameni, sa-i studiez, oriunde ma duc. Poate am imbatranit, dar in ultimul timp cand ma uit la tineri, incerc sa mi te inchipui pe tine, sa te vad in expresii si gesturi, in chipuri. Ieri in avionul de la Gdansk spre Warsovia am vazut un tanar care mi s-a parut ca seamana cu o viitoare imagine a ta. Sunt ciudat? Mi-a placut de el si l-am privit cu drag, gandindu-ma ca te privesc pe tine. Cred ca as fi in stare, daca ai sa lucrezi vreodata undeva departe de mine, sa iau avionul si sa vin sa te vad lucrand, sau vorbind cu oameni, sau stand pe o banca in parc, cu gandurile tale, fara ca tu sa ma vezi. Pentru ca cred ca o sa-mi fie prea dor de tine. Ma opresc putin aici si voi continua mai tarziu. Dragul meu…

Am revenit, Buburuza draga. Am vorbit intre timp cu tine pe Skype. Ai avut musafiri si ai facut mare scandal. Adica ai fost in forma si plin de energie. E 10.10 aici. Eu mi-am cumparat o sticla de vin rosu si beau cateva pahare in cinstea ta. Se numeste Kazayak si e facut in Republica Moldova. Iti spun amanuntele astea pentru ca, cine stie, poate peste 30 de ani (hmmm, eu voi avea cam 65…), din intamplare, cineva iti va pune pe masa un pahar de vin rosu. Tu il vei gusta si vei intreba ce vin este. Si poate va fi chiar Kazayak, vinul rosu pe care tatal tau il bea chiar acum, in cinstea ta, intr-un apartament din centrul Varsoviei, in fostul ghetou evreiesc, pe strada Stanislawa Dubois nr. 2 (ap.34), gandindu-se la tine, la mama ta, la noi si multumind lui Dumnezeu pentru tot. Te iubesc, puiutul meu! Sa ai o viata frumoasa! Tata.

2 Răspunsuri to “Scrisoare catre Tudor”

  1. Marrranda Says:

    ca de obicei, tati, m-ai facut sa bocesc. sa-ti fie rusine!

    tudor e minunat si voi la fel. va pup si va imbratisez cu drag🙂

  2. Mada Says:

    iub, inca putin si vom fi impreuna…

Lasă un răspuns

