Mamaia Lina

Draga Bubule,

Trebuie sa-ti povestesc putin despre Mamaia Lina, strabunica ta care pe 7 iulie, la aproape 93 de ani, a plecat catre alte lumi. De fapt voiam sa-i scriu o mica scrisoare lui Dumnezeu si din ea o afli si tu mai multe despre ea.

„Draga Doamne,

Mamaia mea a plecat dintre noi si vine catre tine. Voiam sa te rog sa-i faci sufletul usor ca un fulg, sa calatoreasca linistit catre portile tale. Te rog sa-i faci lumina in cale si sa n-o ratacesti. Si te mai rog sa-i deschizi larg portile cand ajunge si s-o primesti in rai. Iti promit eu ca o sa-ti faca multa treaba buna acolo. O sa-ti culeaga toata iarba, o sa-ti stranga porumbul, iti va duce vacile la pascut si le va mulge si poate sa mearga in alte raiuri, pe jos, sa le vanda laptele. Iti va ingriji casele. O sa-ti creasca si copiii, 5 a crescut in viata de aici, chiar si nepoti de ai. Si o sa ceara atat de putin! Nici de sandale nu are nevoie, talpile ei au cunoscut piatra si tarana. Doamne, nu vei avea alta mai vrednica in rai, te rog, sa-i deschizi portile larg! Vezi ca poate nu va indrazni sa intre, nu e obisnuita cu stralucirea, te rog, ia-o de mana si spune-i ca-i vii din partea mea in intampinare. Macar atat sa fac si eu pentru ea, sa-i pun o vorba buna la Dumnezeu. Ai grija, Doamne, ca e iute la minte si daca te-o lua in tarbaca pune paguba in contul meu, ea o face nu pentru ca nu te pretuieste, Doamne, dar pentru ca nu se poate abtine. Poate ma intrebi de ce fac asta, ce a insemnat femeia asta batrana pentru mine de indraznesc sa ma adresez tie. Ei, Doamne, a fost si ea tanara odata. Lumea zice ca imi mesteca mancarea si mi-o dadea in gura atunci cand eu nu eram in stare nici sa privesc clar lumea inconjuratoare, imi facea focul in soba si ma culca langa ea, ma legana si ma facea bine cand ma ajungea boala, ma lua cu ea oriunde, la camp si ma lasa la capul locului cand ea se pierdea printre porumbii cat copacii pe campurile nesfarsite, la vandut de mere cand striga cat o tinea gura <<mere, mere, cine ia de la mine toata vara-i merge bine, cine ia de la altul toata vara-l doare capul>>, la inmormantarile din sat, la vecinele de langa casa -Onitza schioapa, tata Marioara cocosata, Leana a Custurii, ai lui Moaca, la colectivul unde si-a pierdut un deget -zdrobit in masina de tras maturi. M-a crescut, Doamne, in satul ala in care cantecul de gugustiuc din verile de foc nesfarsite  mi s-a impregnat vesnic in minte, satul cu porumb copt pe sant, cu strazi pline de praf gros prin care talpile noastre intrau ca si cum ar fi intrat in sandalele zeului Pamant. De-asta, Doamne, indraznesc sa te rog, sa-i deschizi larg portile raiului si sa ai grija de ea asa cum a avut ea grija de mine, in raiul copilariei mele, in curtea ei cu merii aia care ajungeau pana la ferestrele tale, Doamne. Si mai am un motiv, Doamne, ea m-a invatat sa vorbesc cu tine, de asta mi-am dat seama acum, cand iti scriu scrisoarea asta, Doamne, ea nestiutoarea de carte si de litera, m-a invatat limba cu care ma pot intelege cu tine si cea mai mica rugaciune din lume, cheia catre cel mai sfant iatac al tau, cheie pe care o stie si Tudor de-acum. Si toate astea in tumultul curtii ei, printre micile mari treburi ale ei, intre colectiv, animale, pamant, cuptorul cu paine si cazanul de tuica. Deschide-i portile, Doamne, si te asigur ca vei manca cea mai buna ciorba si cea mai buna tocanita de pui din viata ta nesfarsita, pentru ca mainile bunicii mele sunt fermecate, chiar asa fara degetul ei aratator. Ah, Doamne, te invidiez, Mamaia Lina iti va intra in Rai. Iti multumesc ca mi-ai citit scrisoarea pe masura ce o scriam si iti mltumesc ca dai din cap aprobator si ca te uiti dupa cheie. Te si vad ducandu-te catre porti, nerabdator sa-i deschizi. Te rog, nu uita sa-i spui ca ai vorbit cu mine…atat macar pot sa fac pentru ea, sa vorbesc cu tine asa cum ea m-a invatat si sa pun vorba in litere, asa cum tu m-ai daruit. Sa ne auzim cu bine, Doamne! Multumesc! „

Lasă un răspuns

